Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T13:59:40+01:00
X=ilośc ucxzniów kl. a
y=ilośc uczniów kl. b

x+y=67
60%x+¾y=45

x=67-y
0,6x+0,75y=45

0,6(67-y)+0,75y=45
40,2-0,6y+0,75y=45
0,15y=45-40,2
0,15y=4,8
y=4,8:0,15
y=32

x=67-32=35
w klasie 1a jest 35, a 1b 32 uczniów.
84 4 84
2010-03-13T14:05:50+01:00
Dane;
x - uczniowie klasy 1a
y - uczniowie klasy 1b

prosze o wzięcie w klamerke po dwa;
x=y=67
60%x+3/4y=45

x+y=67
60/100x+3/4y=45

x+y=67
6/10x+3/4y=45

x+y=67
6/10x=45-3/4y |*10

x+y=67
6x=450-7,5y |/6

x+y=67
x=75-1,25y

75-1,25y+y=67
x=75-1,25y

-0,25y=67-75 |*(-4)
x=75-1,25y

y=32
x=75-1,25*32

y=32
x=75-40

y=32
x=35
23 4 23