Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:03:23+01:00
Przyczyny wojny stuletniej:
Edward III domagał się korony Francji ( był potomkiem siostry Ludwika X, Filipa V i Karola IV,
panujących we Francji, wdowy po Edwardzie II angielskim ),
Francja pomagała Szkotom, przeciw którym walczył Edward II,
Edward III zakazał eksportu wełny do Francji, w odwet za aresztowanie kupców angielskich uwięził
handlarzy francuskich,
kryzys w sukiennictwie flandryjskim, bunt w Gandawie,
Filip VI ogłosił konfiskatę Gujenny (lenna korony francuskiej)-Edward III wypowiedział hołd
złożony królowi Francji.
Różnica w rodzaju armii (Francja- pospolite ruszenie, Anglia Łucznicy i wojska najemne)
1 1 1
2010-03-13T14:07:20+01:00
- Spór o tron francuski. Po wygaśnięciu dynastii Kapetyngów pretendentem do korony francuskiej był król angielski Edward III, wnuk po kądzieli króla Francji. Niemożliwe było dziedziczenie tronu po linii żeńskiej, na tronie zasiadł przedstawiciel bocznej linii Kapetyngów - Filip VI Walezjusz.

-Obydwa kraje zostały w wyniku wojny stuletniej osłabione i wyniszczone, ich rycerstwo zrujnowane.

-Decyzja Filipa VI w 1337 o inkorporacji Ziem Plantagenetów

-Filip VI ogłosił konfiskatę Gujenny (lenna korony francuskiej)-Edward III wypowiedział hołd złożony królowi Francji.

-kryzys w sukiennictwie flandryjskim, bunt w Gandawie,