Odpowiedzi

2010-03-13T14:07:56+01:00
Sorry ale coś źle chyba w ty zadaniu napisałaś/łeś. skoro masz podaną przekątna (8cm) to po co jeszcze raz obliczać jej długość?!?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:11:35+01:00
A=1 bok
b=2 bok
d=8cm
a=8-2=6cm

z pitagorasa

8²=6²+b²
b²=64-36
b²=28
b=2√7cm= drugi bok prostokąta
2 3 2
2010-03-13T14:14:46+01:00
Dane;
a- 1 bok
b-2bok
c- 1 przekątna

a=10
c=8

a*a+b*b=c*c
b*b=-10*10+8*8
b*b=-100+64
b*b=-36
6*6=36
bo wiadomo że bok nie może byćź ujemny
czyli b=6

dane ;
d1-1 przekątna (c)
d2- 2 przekątna

(d1*d2)/2=ab
d2/2=ab/(d1 /2) |*2
d2=2ab/d1
d2=2* 10*6 / 8
d2=120/8
d2=15