Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:13:00+01:00
Ma 10l na 42m²
10l - 7,5l = 2,5l
2,5l = 12m²

42m² : 12m² = 3,5
3,5 * 2,5l = 8,75l
10l - 8,75l = 1,25l
odp. Zostanie mu 1,25l farby.

p.s. daj najlepszą:)
2010-03-13T14:13:56+01:00
Ile farby będzie nam potrzebne:
12 m² ---- 2,5 litra
42 m² ---- x litra

12x= 42×2,5
12x= 105/:12
x= 8,75 litra - tyle farby uzyjemy na całą powierzchnię

10 l - 8,75 l= 1,25 l

Odp. Zostanie mu 1,25 litra farby
2010-03-13T14:17:08+01:00
10 litrów
42 m2 do pomalowania



2,5 l na 12 m2

10 / 2,5 = 4

4 * 12 m2 = 48 m2

farby jest na 48 metró kwadratowych.

do pomalowania 42 metry a wiec:
48 - 42 = 6

po pomalowaniu, zostało farby na 6 m2

2,5 litra na 12 m2
x litrów na 6 m2

12/6 = 2
czyli:
2,5 lita / 2 = 1,25

Zostanie mu 1,25 litra po pomalowaniu powierzchni :)