Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:15:19+01:00
A=1 bok prostokąta
b=2 bok

2a+2b=80/:2
a+b=40

a+8=b-10
a=40-b
40-b-b=-8-10
-2b=-18-40
-2b=-58
b=58:2
b=29cm

a=40-29=11cm
pole prostokąta=ab=29×11=319cm²

bok kwadratu=a+8=11+8=19cm
pole kwadratu=a²=19²=361cm²
1 5 1
2010-03-13T14:15:59+01:00
80cm:4=20cm-jeden bok kwadratu
P=a²
P=20cm²=400cm² - pole kwadratu

P=a×b -pole prostokąta
a=20cm+10cm=30cm
b=20cm-8cm=12cm
P=a×b
P=12cm×30cm=360cm²