Odpowiedzi

2010-03-13T14:17:56+01:00
To jest równe, ponieważ nie liczy sie przy tym ani objętość, ani też gęstość materiału tylko masa.

jeżeli gęstość jakiegoś ośrodka jest większa od gęstości żelaza to żelazo wypływa na powierzchnie natomiast jeżeli gęstość jest mniejsza to żelazo tonie, tak samo dzieje się z drewnem. Drewno ma mniejszą gęstość od żelaza.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:18:54+01:00
No to chyba zadanie powinno brzmieć, zachowanie się tony drewna i tony żelaza w różnych ośrodkach, tj. woda, olej, próżnia, może być nawet, mleko, sok i takie tam...

Wystarczy że porównasz gęstości, woda 1000kg/m3 drewno 700kg/m3 wypiera się w górę, żelazo 7800kg/m3 tonie... masz gęstość mleka: 1030 kg/m3 gęstość soku pomarańczowego: 1050 kg/m3. zachowania takie same

olej: 850 kg/m3 -drewno wypływa, żelazo tonie
rtęć: 13600kg/m3- wypiera drewno i żelazo