Pomocy.! zad z gegry dla 3 kl gimn.
zad. 1
Wyjaśnij dlaczego wyjeżdżając w okresie zimowym z polski do kijowa musimy przesunąć wskazówki zegarka o godzine do przodu a w okresie letnim nie musimy tego robić.

zad.2
wyjaśnij dlaczego dzisiaj mamy aż 7 sąsiadów.

zad. 3
wyjaśnij dlaczego żeglując wzdłuż polskiego wybrzeża bałtyku nie musisz posiadać przy sobie paszportu mimo ze opuściłeś lądowy obszar polski

bardzo proszę o pomoc dam naj.!!

2

Odpowiedzi

2010-03-13T14:17:26+01:00
Zad2
bo 2 kraje rozpadły sie na mniejsze czyli ZSRR rozpadło się na: Litwa, Rosja, Białoruś, Ukraina Czechosłowacja rozpadła się na : Czechy i Słowację no i 7 kraj to niemcy
Zad 3
Polska ma też obszar morski i żeglując po nim cały czas jesteś na terenie Polski

A na zad 1 nie odpowiem Ci bo sam nie wiem

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:21:15+01:00
1. ponieważ zmieniana jest strefa czasowa.
2. ponieważ rozpadły się NRD i ZSRR
3.ponieważ jakaś część Bałtyku należy do państwa polskiego i na terenie ''polskiego Bałtyku'' nie trzeba posiadać paszportu.