Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:23:47+01:00
No chyba robię ci to zadanie 3 raz, może teraz treśc jest dobra


a=8cm
b=2 bok
d= przekątna

d=b+2cm

z pitagorasa:

(b+2)²=8²+b²
b²+4b+4=64+b²
4b=64-4
4b=60
b=60:4
b=15cm

d=b+2=15+2=17 cm
przekątna ma 17 cm
Co za problem napisać ładnie na kartce ,zrobić fotę i wrzucić? Tak by było najjaśniej. Niestety tylko 3 gwiazdki :P
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T14:24:12+01:00
8 kw + x kw = (x+2) kw

64+x kw = x kw. + 4x+ 4
64-4x-4=0
60-4x=0
60=4x
x=15
wiec x+2=17 :)
2010-03-13T14:25:57+01:00
Przekątną można obliczyć z własności trójkąta egipskiego, gdzie boki mają kolejno długość 3,4,5 i kąt prosty. Wystarczy tylko pomnożyć te długości razy 2.

długości boków:
3*2= 6- bok a
4*2= 8- bok b
5*2= 10- przekątna
1 1 1