Odpowiedzi

2010-03-13T14:32:59+01:00
Zenek Wójciek - to główny bohater powieści Ireny Jurgielewiczowej. Tytułowy "obcy". Chłopiec opuścił Wrocław, uciekając od swego ojca, który był alkoholikiem i był syna(był on właścicielem warsztatu samochodowego). Zenek jest w wieku 16-17 lat, jest wyski, szczupły, zwinny, zręczny, silny. Jego włosy są ciemne. Jest ubrany w zniszczoną wiatrówkę i ciemne drelichowe spodnie. Chłopiec jest skryty, nieufny, zamknięty w sobie. Jest tajemniczy i czujny. Ukrywa uczucia i myśli. Jest małomówny, rozumiał doskonale psa Dunaja. Chłopiec jest też odważny, samotny. Stać go także na bohaterstwo. By uratować dziecko Zenak ryzykował własnym życiem. Zenek jest wrażliwy i spragniony przyjaźni. Największym zaufanie darzy Ulę. Chłopiec kradł i tego typu rzeczy wykonywał, ale przez Ulę zrozumiał że robi xle, i naprawił błędy poprzez swoją szlachetność. W pewnym sęsie może on być wzorem do naśladowanie, bo ma dobre cechy charakteru. Ale to że kradł nie jest cecha godną naśladowania.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:41:16+01:00
Zenek Wójcik- bohater główny, tytułowy książki "Ten obcy", ma 16 lat, jest wysoki, szczupły, zwinny i zręczny, jest chłopcem nieufnym, skrytym, zamkniętym w sobie. Ukrywa swe uczucia i myśli , cechuje go małomówność, ale jest też odważny stać go na bohaterstwo ( widząc spłoszonego konia ciągnącego wóz wprost pod koła ciężarówki i siedzące na kożle dziecko ryzykuje własne życie ratuje dziecko ). Staje też w obronie napadniętego przez łobuzów Dunaja , bezpańskiego psa, gdyż rozpoznaje że pies wiele już w życiu wycierpiał zupełnie jak on . Zenek to wrażliwy i spragniony przyjaźni chłopiec, darzy zaufaniem tylko Ulę gdyż wyczuwa że dziewczyna dobrze go rozumie i z jakiegoś powodu także jest nieszczęśliwa. Pod wpływaem dziewczyny Zenek odzyskuje zaufanie do ludzi , rozumie że kradzież i oszustwo to poważne przewinienia. Dzięki swojej wrodzonej szlachetności chłopiec naprawia swe błędy. Zenek to bohater pozytywny może być przykładem dla młodzieży, autorka na jego przykładzie pokazuje że z każdej sytuacji w życiu jest wyjście.
1 5 1