Proszę o szybkie rozwiązanie TYCH zadaŃ
Zadanie 1
Uzupełnij zadanie
Oparzenie jest to.............................................................................................................
na skutek działania........................................................................................................................................................
Zadania 2
Określ stopień oparzenia
Rumień, bolesny obrzęk, ostra skóra oraz różnej wielkości pęcherze wypełnione płynem.Jest to oparzenie
A) I STOPNIA
B) II STOPNIA
C) III STOPNIA
Zadanie 3
Zaznacz prawidłową odpowiedź
Wysoka temperatura wywiera szkodliwy wpływ na organizm ludzki. W określonej sytułacji może dojść do niedomagania mechanizmów regulujących funkcjonowania organizmu.W tej styłucji gwałtownie wzrasta temperatura ciała, nawet powyżej 40 C.Ponadto występuje: wypieki na twarzy, gorąca i sucha skóra, szybkie tętno.Może dojść do utraty przytomności
SĄ TO OBJAWY :
-OPARZENIE JONIZUJĄCEGO
-UDARU CIEPLNEGO
- PORAŻENIE PIORUNEM
-OPARZENIA GORĄCĄ PARĄ
Zadanie 4
WYMIEŃ PODSTAWOWE PUNKTY SCHEMATU POSTĘPOWANIA RATOWNICZEGO W PRZYPADKU OPARZENIA.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T15:39:48+01:00
Oparzenie jest to uszkodzenie skóry i w zależności od stopni oparzenia także głębiej położonych tkanek lub narządów na skutek działania ciepła, żrących substancji chemicznych, prądu elektrycznego, promieni słonecznych.

B) II STOPNIA

-UDARU CIEPLNEGO

Postępowanie przy oparzeniach termicznych
jak najszybciej schłodzić oparzone miejsce,
w trakcie schładzania usunąć odzież poprzez rozcięcie,
w trakcie schładzania usunąć pierścionki, kolczyki, itp.,
po zakończeniu schładzania rany oparzeniowe osłonić opatrunkiem jałowym lub hydrożelowym, schładzającym,
w miarę możliwości unieruchomić i unieść oparzoną część ciała,
w przypadku stwierdzenia objawów wstrząsu - blada spocona skóra, szybkie tętno, pobudzenie psychoruchowe - należy chorego ułożyć w pozycji na wznak z uniesionymi kończynami dolnymi,
zapewnić komfort cieplny,
oparzonego należy chronić przed urazami wtórnymi,
1 5 1
2010-03-13T15:50:54+01:00
Oparzenie jest to uszkodzenie skóry i w zależności od stopni oparzenia także głębiej położonych tkanek lub narządów na skutek działania ciepła, żrących substancji chemicznych, prądu elektrycznego, promieni słonecznych.

B) II STOPNIA

-UDARU CIEPLNEGO

Postępowanie przy oparzeniach termicznych
jak najszybciej schłodzić oparzone miejsce,
w trakcie schładzania usunąć odzież poprzez rozcięcie,
w trakcie schładzania usunąć pierścionki, kolczyki, itp.,
po zakończeniu schładzania rany oparzeniowe osłonić opatrunkiem jałowym lub hydrożelowym, schładzającym,
w miarę możliwości unieruchomić i unieść oparzoną część ciała,
w przypadku stwierdzenia objawów wstrząsu - blada spocona skóra, szybkie tętno, pobudzenie psychoruchowe - należy chorego ułożyć w pozycji na wznak z uniesionymi kończynami dolnymi,