. " PROSZĘ O NIEDŁUGIE ODPOWIEDZI NA TE PYTANIA DOTYCZĄCE LEKCJI PRZYRODY . " . ;) MOŻE TO BYC Z INTERNETU BRANE , BYLE BYŁO NA TEMAT. (nie dam spamu) .


1. Wymień przedstawicieli pierwotniaków , parzydełkowców , robaków , pierścienic , mięczaków i stawonogów.
2. Za pomocą czego poruszają się pierwotniaki ?
Podaj przykłady.
3. Wymień przystosowania tasiemca do pasożytniczego trybu życia.
4. Opisz cykl rozwojowy tasiemca uzbrojowego .
5. Jakie korzyści glebie , daje dżdżownica ?
6. Cechy ślimaków i cechy małży. Podaj ich przedstawicieli.
7. Środowisko życia skorupiaków . Przedstawiciele ..
8. Symbioza Pustelnika z Ukwiałem.
9. Porównaj owada z pajęczakiem.
10.Cechy wspólne owadów.
11. Aparaty gębowe owadów z przykładami owada.
12. Przykłady pozytywnej działalności owadów w przyrodzie i gospodarce człowieka.
13. Jakie choroby może wywołac kleszcz?
14. Wspólne cechy bezkręgowców.
15. Sposób odżywiania się eugleny.
16.Jak ustrzec się od zakażenia robakami pasożytniczymi ?
17. Cechy RÓŻNIĄCE owady.
18. Przykłady negatywnej działalności owadów w przyrodzie i gospodarce człowieka.
19. Co zrobic , jeśli na ciele znajdziemy kleszcza ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:23:58+01:00
2 wici , niby nóżek, rzęsek,
5. spólchnia glebę, dostaje się do niej więcej tlenu
19. niczym go niesmarować, wyrwać energetycznym ruchem w sposób podobny do wykręcania żarówki,zgłosić sie do lekarza
18. niszczenie plonów (stonka ziemniaczana), powadowanie podrażnienia naskóeka (kamar)
13. bolerioze, zapalenie opon mózgowych.
2 3 2
2010-03-13T14:38:03+01:00
1.pierwotniaki :euglena zielina, pantofelek, ameba
mięczaki:błotniarka stawowa(moczarowa), omułek pierscienice: dzdzownica i pijawka
2.ameba za pomocą niby nózek , pantofelek żesek, euglena wić
3.nie wiem
4.nie wiem
5.odzywiaja sie zgnilymi liscmi
6.slimak: szczypce lnienie chitynowy pancerz, 5 par odnózy, 19 par odnózy...
małza:
7.na glebie
8.
9.
10.zjadają owady
11.
12.
13.to będzie w książce
14.są bez kręgosłupa
15.w dzięń samożywnie a w nocy cudzożywnie
16.
17.
18
19 ucisnąć i przyjechać do lekarza
2 5 2