Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:47:10+01:00
Dane:
a=10cm
r=2/3h

h=a√3/2 => r=a√3/3=10√3/3
l=2πr=20π√3/3

r=1/3h
h=a√3/2 => r=a√3/6=5√3/6
l=2πr=10π√3/6

a-bok
h- wysokość
l - długość okręgu
3 4 3
2010-03-13T14:48:04+01:00
A=10cm

r okręgu wpisanego=h Δ
h=a√3:2=10√3:2=5√3cm= r okregu wpisanego

długosc okregu=2πr=2π×5√3=10√3πcm(54,322cm)

a=5cm
h=5√3:2=2,5√3= r okręgu wpisanego
długość okregu=2πr=2π×2,5√3=5√3πcm(27,161cm)
1 5 1