10. Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów dzremie a jedna trzecia rzwiazuje krzyżówki . Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięc osób czyta ksiazke i tylko jedna studentka pilnie notuje . Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?
Dane :
x-wszyscy studenci
1/2x - drzemiący studenci
1/3x- rozwiazujacy krzyżówki
5 - czytający ksiazkę
1 - pilnie notuje no bo to razem ma być 6
Jakie jest równanie do tego zadania dobrze napisałam dane prosze pomózcie daje naj***

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:49:11+01:00
X-wszyscy studenci
1/2x - drzemiący studenci
1/3x- rozwiazujacy krzyżówki
5 - czytający ksiazkę
1 - pilnie notuje no bo to razem ma być 6

x= 1/2x +1/3x+6 / * 6 (mnozymy przez 6 bo to wspolny mianownik dla 2 i 3)

6x= 2x+3x +36(przenosimy x na jedna strone a liczby dla druga)

6x-5x=36

x=36

Na tym wykładzie znajduje sie 36 studentów
2010-03-13T14:51:30+01:00
Dane są dobre :)

x=1/2x+1/3x+5+1
x=3/6x+2/6x+6
x=5/6x+6 /*6
6x=5x+36 /-5x
x=36

Odp. Na wykładzie obecnych jest 36 studentów
2010-03-13T14:54:21+01:00
1\2x+1\3x+5+1=x
I teraz przenosimy, żeby po jednej stronie były liczby a po drugiej x...
6=x-5\6x |||bo 1\2+13= 3\6+2\6;P
6=1\6x | *6 ||| obie strony mnożymy przez 6 żeby otrzymać x
36=x
odp. Jest 36 uczniów na wykładzie