Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • keta
  • Początkujący
2010-03-13T14:54:03+01:00
Mocz jest przejrzystym płynem o słomkowym zabarwieniu [mocz bardziej zagęszczony jest ciemniejszy]i specyficznym zapachu.W skład wchodzi:związki azotowe bd produktem rozpadu białek:mocznik,kwas moczowy,amoniak oraz sole sodu,potasu,wapnia,magnezu i woda.
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T14:56:58+01:00
Ma on o wiele mniejszą objętość i większe stężenie substancji niż mocz pierwotny. Zawiera m.in. wodę, produkty przemiany materii, mocznik. Gromadzi się on w miedniczkach nerkowych, skąd moczowodami spływa do pęcherza moczowego. W skład moczu ostatecznego wchodzą: woda, jony sodu (1% jonów obecnych we krwi), jony potasu, jony wodorowe, mocznik, kwas moczowy, bilirubina, zbędne produkty przemiany materii, toksyny, metabolity leków oraz substancje obecne we krwi w stężeniu przewyższającym ich próg nerkowy

Barwa : jest barwy słomkowej , klarowny a gdy mamy stan zapalny bardzo żółty.