Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:53:31+01:00
5cm=3km|:5
1cm=o,6km


Skala:
1:0.6km

1:60000

odp.Skala wynosi 1:60000
1 1 1
2010-03-13T14:56:13+01:00
5cm - 3km
1cm - xkm

x = 3/5
x = 0,6km

wiec

1 cm ---> 0,6km
1 cm ---> 600m
1cm ----> 60 000 cm

więc
1:60000


Daj Naj ;)
1 1 1
2010-03-13T14:57:49+01:00
3km=3000m=300000cm

Obliczanie skali:
300000cm:5cm= 60 000

skala= 1:60000
1 3 1