Odpowiedzi

2010-03-13T14:56:59+01:00
Dane:
x-wszyscy studenci
1/2x - drzemiący studenci
1/3x- rozwiazujacy krzyżówki
5 - czytający ksiazkę
1 - pilnie notuje no bo to razem ma być 6

układ:
1\2x+1\3x+5+1=x
I teraz przenosimy, żeby po jednej stronie były liczby a po drugiej x...
6=x-5\6x |||bo 1\2+13= 3\6+2\6;P
6=1\6x | *6 ||| obie strony mnożymy przez 6 żeby otrzymać x
36=x
odp. Jest 36 uczniów na wykładzie

mam nadzieje ze pomogłam;)) licze na naj;)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T14:58:03+01:00
1/2 x + 1/3 x + 6 = x
5/6 x + 6 = x
1/6 x = 6
x=36
studentów 36
1 4 1