Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • tomp
  • Początkujący
2010-03-13T15:14:18+01:00
0,03x+0,02y=72 /*2
0,02x+0,015y=51 /*(-3)

0,06x+0,04y=144
-0,06x-0,045y=-153
+
_________________

-0,005y=-9 /:-0,005
y=1800

0,03x+0,02y=72
0,03x+0,02*1800=72
0,03x+36=72
0,03x=36 /: 0,03
x=1200

x=1200
y=1800
2010-03-13T15:20:29+01:00
3%x + 2%y = 72
2%x + 1,5%y=51

3/100x + 2/100y=72 */100
2/100x + 1,5/100y=51 */100

3x + 2y =7200
2x + 1,5 y =5100

2y=7200 -3x :/2
2x=5100-1,5y

y=3600-1,5x
2x=5100- 1,5(3600-1,5x)

y=3600-1,5x
2x=5100-5400 + 2,25

y=3600-1,5x
2x=-300 + 2,25

y=3600-1,5x
2x=-297,75 :/2

y=3600-1,5x
x=-148,875

y=3600-1,5*-148,875
x=-148,875

y=3600+223,3125
x=-148,875

y=3823,3125
x=-148,875

sprawdzenie:
3%(-148,875)+2%(3823,3125)=-4,46625+76,46625=72
x-pierwsza liczba
y-druga liczba

jescze możesz sprawdzic u innych , moje może byc błedne,
nikt nie jest idealny, może w obliczeniach sie pomyliłem