Filip pokonał trase dzieląc ją na równe odcinki.Jaka była jego średnia predkość jeśli poruszał się z prędkością 5 km/h,12km/h,10km/h??wynik przedstaw w postaci liczby mieszanej


najlepiej jagby zadanie było wykonane w całosci a nie podany tylko wynik z góry dziekuje

3

Odpowiedzi

2009-10-24T19:57:41+02:00
(5+12+10)dzielimy przez 2=27dzielimy 2=13,5km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T20:18:05+02:00
S=S/3 +S/3 +S/3
t =t1+t2+t3
t1 =S/3 :5 =S/15
t2=S/3 :12 =S/36
t3 =S/3 :10 =S/30
t =S/15 +S/36+S/30 =S*(1/15 +1/36+1/30)
vśr =S : t = S/[S*(1/15+1/36+1/30)] = 1/(1/15+1/36+1/30)
Obliczmy
1/15 +1/36 +1/30 =2/30+1/30 +1/36 =3/30 +1/36 =1/10 +1/36=
= 36/360 +10/360 = 46/360 =23/180

vśr =1/(23/180) = 1 : 23/180 = 1* 180/23 = 180/23 =
= 7 i 19/23
2009-10-25T00:04:18+02:00
1 odcinek - 5km/h
2 odcinek - 12km/h
3 odcinek - 10km/h
oblicz srednia!!

5km+12km+10km=27km

27km / 3 = 9km

odp.:srednia predkosc wynosi 9 km/h