Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T15:13:37+01:00
Wysokość o długości 5 cm powieli kąt prosty na 2 kąty 45°.

a=2h=2*5cm=10cm
P=½*a*h=½*10cm*5cm=25cm²

Pole tego trójkąta będzie wynosiło 25cm².
Proszę o naj :)
13 4 13
2010-03-13T15:16:59+01:00
A=przyprostokątna
c=przeciwprostokątna
c²=a²+a²
c²=2a²

środkowa d=5cm
d=½√4a²-2a²
5=½√2a²
√2a²=10/²
2a²=100
a²=100:2
a²=50
a=5√2cm=przyprostokątne
c²=2a²=2×50=100
c=10cm=przeciwprostokątna
pole=½a²=½×50=25cm²
4 3 4
2010-03-13T15:21:40+01:00
Przyjmując, że podstawą będzie przekątna c - wysokością będzie odcinek poprowadzony z wierzchołka kąta prostego długości 5 cm, wówczas:
P=(1/2)*5*c

skoro mamy trójkąt równoramienny prostokątny, to jedno z ramion jest automatycznie podstawą, a drugie wysokością, więc:
a=h
P=(1/2)*a²

(1/2)*5*c=(1/2)*a² /:(1/2)
5c=a²

z Pitagorasa:
a²+a²=c²
5c+5c=c²
10c-c²=0
c(10-c)=0 więc c=0 lub 10-c=0 -->c=10

a²=5*10=50
a=√50=5√2

P=(1/2)*a²=(1/2)*50=25 [j²]
2 5 2