To są zadania na poziomie 6 klasy proszę o szybką odpowiedź :

1.Oblicz pole kwadratu, którego przekątna ma długość 8 cm.
2.Oblicz pole trójkąta prostokątnego, którego jedna przyprostokątna ma długość 12 cm, a druga przyprostokątna stanowi ¾ długości pierwszej.
3. Oblicz pole prostokątnego lusterka, którego obwód jest równy 78 cm, jeżeli wiesz, że jeden bok jest o 9 cm dłuższy od drugiego.

2

Odpowiedzi

2010-03-13T15:29:50+01:00

P= 1/2 D1 *d2
P= 1/2 * 8*8
P= 4*8
P=32cm 2




2.
a= 12cm
h= 3/4 a = 9cm

P= 1/2 a*h
p= 1/2 12*9
P= 6*9
P= 54 cm 2



3.
obw.= 78cm

b= a-9


78-18= 60
60/4= 15


a= 24
b=15
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T15:32:40+01:00
1.a=d/√2
a=8/√2
P=(8/√2)²=64/2=32

2. a=12
h=¾*12=9
P=½*12*9=54

3. O=a+a+a+9+a+9
78=4a+18
60=4a
a=15
a+9=15+9=24
P=15*24=360