Przyporządkuj wymienione elementy budowy ucha do odpowiednich podpunktów.Może się zdarzyć,że jeden element będzie pasował do więcej niż jednego podpunktu.

Małżowina uszna,kowadełko,młoteczek,strzemiączko,trąba słuchowa,ślimak,kanały półkoliste,przedsionek,błona bębenkowa,przewód słuchowy,nerw słuchowy,kość skroniowa.

A.Ucho zewnętrzne :

B.Ucho środkowe:

C.Ucho Wewnętrzne:

D.Łączy ucho środkowe z gardłem:

E.Stanowi narząd równowagi:

F.Stanowi narząd słuchu:


Prosze o odp.

2

Odpowiedzi

2010-03-13T15:42:36+01:00
Ucho zewnętrzne :F.Stanowi narząd słuchu:
-małżowina uszna

ucho środkowe:D.Łączy ucho środkowe z gardłem:
-młoteczek
-kowadełko
-strzemiączko
-trąba słuchowa
-błona bębenkowa
-przewód słuchowy

ucho wewnętrzne:E.Stanowi narząd równowagi:
-ślimak
-nerw słuchowy
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T15:46:33+01:00
Ucho zewnetrzne : Małżowina uszna, błona bębenkowa, przewód słuchowy, ,kość skroniowa.
Ucho środkowe:kowadełko,młoteczek,strzemiączko, trąba słuchowa
C.Ucho Wewnętrzne:przedsionek, kanały półkoliste, ślimak, nerw słuchowy
D.Łączy ucho środkowe z gardłem: trąba słuchowa
E.Stanowi narząd równowagi:kanały półkoliste
F.Stanowi narząd słuchu: Małżowina uszna, błona bębenkowa, przewód słuchowy, ,kość skroniowa, kowadełko,młoteczek,strzemiączko, trąba słuchowa
11 4 11