2. Pan Franek złowił szczupaka wazacego 2,5 kg Głowa tego szczupaka jest tylko o 0,5 kg lzejsza od lułowia . Ile wazy sama głowa ?

x - waga tułowia szczupaka
x - 0,5 - waga głowy szczupaka
2,5 kg- waga szczupaka
jakie jest równanie do tego zadania kto pomoże ja nie mam pokjecia daje naj

3

Odpowiedzi

2010-03-13T15:28:19+01:00
Od całej wagi szczupaka odejmujemy wagę tułowia i to nam daje wage głowy
2.5-x=x-0.5
-2x=-2
x=1 to waga tułowia a zatem głowa wazy 1-0.5=0.5kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T15:29:27+01:00
X + x-0,5=2,5
2x=2,5+0,5
2x=3
x=1,5
Odp. Tułów waży 1,5kg, a głowa 1kg.
1 5 1
2010-03-13T15:33:00+01:00
X+ (x-0,5)= 2,5 | -0,5
2x= 2kg | :2
x= 1kg

głowa wazy: 1kg - 0,5kg = 0,5kg
1 2 1