Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T15:29:47+01:00
Z Pitagorasa obliczymy długość przekątnej kwadratu, która jest średnicą szukanego koła, czyli:
d=2r

a=6cm

a²+a²=d²
2a²=d²
d=√(2a²)=a√2

po podstawieniu d=6√2
6√2=2r /:2
3√2=r
2010-03-13T15:30:10+01:00
(6cm)² + (6cm)² = x²
x = 6√2 cm

d = 6√2 cm
r = 3√2 cm
1 5 1
2010-03-13T15:37:13+01:00
L = 2r

a² + a² = l²
6² + 6² = l²
36 + 36 = l²
l² = 72
l = 6√2

r = 3√2