Odpowiedz na pytania:

1) Wypisz nazwy roślin i zwierząt żyjących w lesie równikowym:
- rośliny:
- zwierzęta:

2) Dlaczego na sawannie jest mniej rzek niż w lesie równikowym?

3) Wypisz charakterystyczne dla sawanny:
- rośliny:
- zwierzęta roślinożerne:

pierwsza osoba ma naj. wymieńcie w 1 i 3 pytaniu przykłady zwierząt czyli np. słonie, ptaki, gady.... itp. dzięki.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T15:41:17+01:00
1) Wypisz nazwy roślin i zwierząt żyjących w lesie równikowym:
- rośliny:
begonie, grzyby, paprocie, kwiatowe rośliny pasożytnicze
- zwierzęta:
słoń leśny, okapi, lampart, termity, mrówki, bawół krótkonogi, antylopa karłowata, świnie leśne, świnie rzeczne, goryle, ptaki, różne małpy, gady, płazy, owady.

2) Dlaczego na sawannie jest mniej rzek niż w lesie równikowym?
Ponieważ na sawannie przez długi okres panuje susza i wtedy rzeki wysychają.

3) Wypisz charakterystyczne dla sawanny:
- rośliny:
baobab, palma dum dum, akacja
- zwierzęta roślinożerne:
zebry, żyrafy, słoń, antylopy gnu, gazele, nosorożce, bawoły, strusie.
32 2 32
2010-03-13T15:42:22+01:00
1 las rownikowy rosliny heban machon kauczukowiec rosliny zwierzeta to słon tygrys zyrafa
9 2 9
2010-03-13T15:45:29+01:00
1.
rośliny : bananowce , palmy, kakaowce, paprocie drzewiaste ,mahoniowce
zwierząta: hipopotamy, bawoły, okapi, słoń afrykański leśny.
2. Ponieważ na terenie lasu równikowego występują częste opady , natomiast na sawannie wyróżnia się pory deszczową i suchą .
3.rośliny : trawa słoniowa , akacje, baobaby, palmy,
zwierzęta: antylopy, słonie, zebry, żyrafy, nosorożce, bawoły, góralki, szakale, hieny, lwy, lamparty, gepardy, serwale, likaony , sępy .
9 3 9