Odpowiedzi

2010-03-13T15:44:18+01:00
Rząd Malediwów, wyspiarskiego państwa na Oceanie Indyjskim, zamierza odbyć posiedzenie sześć metrów pod wodą, aby w ten sposób podkreślić niebezpieczeństwo globalnego ocieplenia klimatu.

Podczas podwodnego posiedzenia, prezydent Mohamed Nasheed i ministrowie podpiszą dokument wzywający do zmniejszenia na całym świecie emisji związków węgla do atmosfery.

Członkowie gabinetu przygotowywali się kilka tygodni do tego niezwykłego posiedzenia, podczas którego mają się porozumiewać przy pomocy plansz z napisami i ręczną gestykulacją. Mówią, że będzie trochę zabawy, której celem jest jednak ważne przesłanie.
może się spryzdać;pp
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T15:47:53+01:00
Rząd Malediwów, wyspiarskiego państwa na Oceanie Indyjskim, zamierza odbyć posiedzenie sześć metrów pod wodą, aby w ten sposób podkreślić niebezpieczeństwo globalnego ocieplenia klimatu.

Podczas podwodnego posiedzenia, prezydent Mohamed Nasheed i ministrowie podpiszą dokument wzywający do zmniejszenia na całym świecie emisji związków węgla do atmosfery.

Członkowie gabinetu przygotowywali się kilka tygodni do tego niezwykłego posiedzenia, podczas którego mają się porozumiewać przy pomocy plansz z napisami i ręczną gestykulacją. Mówią, że będzie trochę zabawy, której celem jest jednak ważne przesłanie.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T15:50:32+01:00
Perła na Malediwach.

Pierwsza na świecie podwodna restauracja w Conrad Maldives Rangali Island, nosi nazwę "ITHAA", co w języku mieszkańców Malediwów, Dhivehi, oznacza właśnie "PERŁA".
Stworzenie tego niezwykłego miejsca, położonego
5 metrów poniżej poziomu morza, otoczonego przez żywe rafy koralowe, kosztowało 5 milionów dolarów.
Ściany i dach restauracji wykonane są z przezroczystego akrylu, rozciągającego się w kształcie łuku nad gośćmi, a całość przypomina sporej wielkości akwarium.
Konstrukcja ta gwarantuje możliwość podziwiania piękna podwodnego świata.
Pomysł mający uatrakcyjnić Rangalifinolhu Island dla turystów, może stać się najlepszym rozwiązaniem w przypadku ocieplenia klimatu. Podniesienie poziomu morza spowodowałoby całkowite zalanie Malediwów, a wtedy podwodna restauracja pozostałaby jedynym nienaruszonym obiektem wysp.

Rozwój turystyki:

alediwy odnotowują szybki wzrost w turystyce. Minister ds. Turystyki na Malediwach, Mahmood Shougy ogłosił, że w planach rozwoju turystyki znajduje się 40 kolejnych wysp.

Obecne działania w zakresie rozwoju gościnności i przemysłu turystycznego oferują liczne możliwości dla inwestorów ośrodków wakacyjnych i hoteli.

Średnie obłożenie w ośrodkach wynosi 80%, niektóre ośrodki odnotowały nawet 95% obłożenie w okresie ferii zimowych. Od czasów, gdy turystyka stała się głównym źródłem dochodów , na wyspach powstało 17 tys. miejsc noclegowych . W 2006 Malediwy odwiedziło 650 tys. turystów a średnia długość pobytu wynosiła 8 dni.

W celu podwyższenia świadomości o możliwościach inwestycyjnych, rząd na Malediwach postanowił zorganizować targi dla inwestorów, które odbędą się w lipcu w Malezji. Tym sposobem chce pokazać i zachęcić inwestorów do nowych inwestycji. - Będzie to platforma dla tour operatorów i przedstawicieli biznesowych, którzy będą mogli spotkać się lokalnymi przedsiębiorcami i ewentualnie nawiązać współpracę. Możliwości inwestycyjne znajdują się także w sektorach budowlanym i infrastruktury - powiedział minister.

Gospodarka krajowa powoli wychodzi z dołka, w którym znalazła się w 2004 roku po atakach tsunami, które spowodowały śmierć 82 osób. Tragedia ta wyrządziła znaczne szkody w przemyśle turystycznym i rybnym na Malediwach. W 2006 roku usługi związane z turystyką zwiększyły PKB o 20% z 4,5% na prawie 18%. Pieniądze z podatków związanych z przemysłem turystycznym zostały przekazane na budowę odpowiedniej infrastruktury oraz na poprawienie technologii w sektorze rolniczym.

W ciągu ostatnich 20 lat Malediwy odnotowały znaczny wzrost gospodarczy. Przez ostatnie 10 lat roczny PKB wynosił średnio 7,4% a inflacja utrzymuje się na niskim poziomie. Malediwy to 1190 wysp, znanych ze swojego piękna, czystych, piaszczystych plaż, czarujących scenerii, najczęściej ulokowanych na małych koralowych wysepkach. (mw)

Posiedzenie gabinetu..pod wodą.

Rząd Malediwów, wyspiarskiego państwa na Oceanie Indyjskim, zamierza odbyć posiedzenie sześć metrów pod wodą, aby w ten sposób podkreślić niebezpieczeństwo globalnego ocieplenia klimatu.

Podczas podwodnego posiedzenia, prezydent Mohamed Nasheed i ministrowie podpiszą dokument wzywający do zmniejszenia na całym świecie emisji związków węgla do atmosfery.

Członkowie gabinetu przygotowywali się kilka tygodni do tego niezwykłego posiedzenia, podczas którego mają się porozumiewać przy pomocy plansz z napisami i ręczną gestykulacją. Mówią, że będzie trochę zabawy, której celem jest jednak ważne przesłanie.
Malediwy, które stanowią łańcuch kilkuset koralowych wysepek, są szczególnie narażone na zmiany poziomu wód oceanicznych bowiem ich średnia wysokość nad poziomem morza nie przekracza ok. 2,5 metra. A właśnie wywołane ociepleniem klimatu topnienie lodów powoduje podnoszenie się poziomu wód.

W grudniu br. ma odbyć się Kopenhadze pod auspicjami ONZ Światowa Konferencja Klimatyczna.

Malediwy – archipelag oraz państwo wyspiarskie o tej samej nazwie, położone na Oceanie Indyjskim, ok. 500 km na południowy zachód od południowego krańca Indii. W 1965 roku Malediwy uzyskały niepodległość, wcześniej były sułtanatem, najpierw pod protektoratem holenderskim, później brytyjskim. Po trzech latach proklamowano republikę (oficjalna nazwa to Republika Malediwów). Malediwy są krajem muzułmańskim.

Gospodarka Malediwów oparta jest głównie na turystyce (28% produktu krajowego brutto w 2008 roku), i rybołówstwie (tuńczyk). Rolnictwo to uprawa głównie palmy kokosowej, drzewa chlebowego i bananów. Przemysł jest bardzo słabo rozwinięty.

Religia:

Islam: 99,41%
Buddyzm: 0,45%
Chrześcijaństwo: 0,1%
Hinduizm: 0,01

2 4 2