Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T15:50:31+01:00
NASTĘPSTWA RUCHU OBIEGOWEGO ZIEMI

-występowanie pór roku
-strefy oświetlenia Ziemi
-zmiana wysokości Słońca nad horyzontem w różnych szerokościach geograficznych w ciągu roku
-różne zmiany temperatury powietrza
-zmiana długości dnia i nocy na Ziemi
-występowanie dni i nocy polarnych - rok astronomiczny
-występowanie stref klimatycznych [ okołorównikowa, umiarkowana oraz okołobiegunowa
2010-03-13T15:53:11+01:00
1. Wystepowanie dnia i nocy
2. Spłaszczenie Ziemi przy biegunach
3. czas słoneczny
4. czas miejscowy i urzedowy
5. czas strefowy
6. zmiany miejsc wschodu i zachodu słońca
7. przesilenia i rownonoce
8. rok i rok przestepny
2010-03-13T15:56:26+01:00
Następstwa ruchu obiegowego:
- astronomiczne pory roku,
- zmiany wys. Słońca nad horyzontem,
- tzw. białe noce,
- zmiany miejsca wsch. i zach. Słońca,
- zmiany dł. trwania dnia i nocy,
- zmiany gwiazdozbiorów widocznych na niebie,
- różne nagrzanie pow. Ziemi,
- 'kalendarz'

Następstwa ruchu obrotowego (wirowego):
- dzień i noc,
- dobowe zmiany temp.,
- pozorna wędrówka Słońca i ciał niebieskich po niebie,
- spłaszczenie biegunów,
- linia zmiany daty,
- działanie sił Coriolisa,
- 'zegar'

tyle pamiętam ;))