Odpowiedzi

2010-03-13T15:58:20+01:00
X-obliczamy Z jakie jest potrzebne Marysi do dobrego wiedzenia z 25 cm

-1=20
x=25

(układamy proporcje)
20x= -25 /: 20
x= 25/10
x= 1 i 1/4

Odp. Marysia potrzebuje okulary o zdolności równej 1 i 1/4
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T16:42:58+01:00
Dane:

Z = -1D
d = 20cm
d₁ = 25cm

Szukane:

Z₁ = ?

Rozwiązanie

Z ₋₋ d
Z₁-- d¹

-1D -- 0,02m
Z₁ -- 0,25m

Z₁ × 0,02m = -1D × 0,25m / ÷ 0,02m

Z₁ = -0.25 ÷ 0.02

Z₁ = -12.5D

Odp. Zdolność skupiająca okularów które umożliwią Marysi dobre widzenie z odległości 25cm. wynosi - 12.5D (dioptri)
5 1 5