Dam wam więcej punktów jak zdobęde a teraz proszę was zróbcie mi te dwa zadania :)
zadanie 1
jest tabele podzielona na dwie części po jednej stronie napisane jest mamy prawo do... a po drugiej stronie napisane jest najczęściej lamane prawa
zadanie 2
mamy napisać co należalo by robić aby prawa dziecka byly rzadziej lamane pięć ma być takich

2

Odpowiedzi

2010-03-13T16:12:44+01:00
Zad 1:
mamy(Polacy) prawo do..: życia, do kształcenia się, zakladania rodziny, wolnosc słowa, prawo mieszkac w naszym kraju, wyjeźdzac itd.

najczęściej łamane prawa: kradzież, wypadki samochodowe, jazda pod wplywem alkoholu, morderstwa itp.

Zad. 2
żeby były rzadziej łamane można bylo by udoskonalic niektore paragrafy w prawie, powiększyc kary, gdyby bylyby większe bandyci mniej by ich robili itd. :0
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T16:16:53+01:00
Mamy prawo do:
- Posiadania stanu cywilnego, tzn. do rejestracji po urodzeniu i do posiadania imienia oraz nazwiska
- Prawo do uzyskania obywatelstwa
- Wolności religii lub przekonań
- Wolności wypowiedzi, wyrażania poglądów i ich poszanowania stosownie do wieku dziecka
- Wolności od przemocy fizycznej lub psychicznej
- prawo do ochrony zdrowia
- prawo do odpowiednich warunków życia
- Prawo do wypoczynku
- Prawo do nauki
- Prawo do korzystania z dóbr kultury

najczęściej łamane prawa to:
- Prawo od przemocy fizycznej lub psychicznej
- Prawo do wolności wypowiedzi

Zad 2.
Prawa dziecka żeby nie były łamane należy:
- Należy dziecko otoczyć opieką
- Wprowadzić surowsze kary
- Nie używać przemocy fizycznej lub psychicznej nad dzieckiem
- Udoskonalić paragrafy