Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T16:08:49+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T16:13:31+01:00
5x-7/5=3x+4/15 / *15
3 (5x-7) = 3x+4
15x-21 = 3x+4
15x-3x = 4+21
12x = 25 / : 12
x = ¹²/₂₅

3-7x/6=4+3x/4
4 (3-7x) = 6 (4+3x)
12-28x = 24+18x
-28x-18x = 24-12
46x = 12 / : 48
x = ¹²/₄₈
x= ³/₁₂

3x+1/7=8-6x/3
3 (3x+1) = 7 (8-6x)
9x +3 = 56 -42x
9x+42x = 56-3
51x = 53 / : 51
x = ⁵³/₅₁
x = 1 ²/₅₁