1) Poprawcie błędy szyku w podanych zdaniach pojedynczych:

-Sejm powołuje Rzecznika Praw Obywatelskich na 4 lata na wniosek Marszałka Sejmu lub grupy co najmniej 35 posłów.
-Wody lecznicze należy pić powoli, przechylając się przez słomkę.
-Na przyszłą wiosnę rozegrają piłkarze w przyśpieszonym tempie mistrzostwa.
-Wskazano na potrzebę włączenia do działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży na drogach wszystkich organizacji i instytucji.



2)Przymiotniki w nawiasach wstawcie we właściwym miejscu:

-W wodach mórz południowych wznoszą się rafy (niezliczone, koralowe).
-Rzeki są szlakiem(odwiecznym, wodnym, komunikacyjnym).
-Zwierzęciem(najbardziej popularnym, pociągowym, wierzchowym i jucznym) jest koń.

2

Odpowiedzi

2010-03-13T17:07:32+01:00
1.-Sejm powołuje Rzecznika Praw Obywatelskich na 4 lata na wniosek MArszałka Sejmu bądź grupy co najmniej 35 posłów.
-Wody lecznicze należy pić powoli,przez słomkę a na dodatek przechylając się
-Na przyszłą wiosnę w przyspieszonym tempie piłkarze rozegrają mistrzostwa.


2.W wodach mórz południowych wznoszą się niezliczone rafy koralowe.
-Rzeki są odwiecznym szlakiem wodno-komunikacyjnym.
-Najbardziej popularnym zwierzęciem jest pociągowo-wierzchowy koń juczny.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T17:18:18+01:00
1) Poprawcie błędy szyku w podanych zdaniach pojedynczych:

- Na wniosek Marszałka Sejmu lub grupy co najmniej 35 posłów Sejm powołuje Rzecznika Praw Obywatelskich na 4 lata.
-Wody lecznicze należy pić powoli przez słomkę, przechylając się.
- Na wiosnę przyszłego roku piłkarze rozegrają mistrzostwa w przyśpieszonym tempie.
- Wskazano na potrzebę włączenia do działań wszystkie organizacje i instytucje na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży na drogach.

2)Przymiotniki w nawiasach wstawcie we właściwym miejscu:

-W wodach mórz południowych wznoszą się niezliczone rafy koralowe.
-Rzeki są odwiecznym wodnym szlakiem komunikacyjnym.
-Koń jest najbardziej popularnym zwierzęciem pociągowym, wierzchowym i jucznym.
1 5 1