Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T16:33:29+01:00
Wykres funkcji y=-3x+2
1. Obliczam punkt przeciecia wykresu funkcji z osią OY ( za x podstawiam 0)
y = -3*0 + 2
y = 2

2. Obliczam punkt przeciecia wykresu funkcji z osia OX ( za y podstawiam 0)
0 = - 3x + 2
-3x + 2 = 0
-3x = -2
x = 2/3

Po moich wskazówkach mam nadziejęże bezbłednie narysujeszwykres funkcji

1. Narysuj układ współrzednych i zaznacz jednośtki na osi Ox( pozioma oś) i Oy ( pionowa oś)
2. Wykres przecina oś OY w punkcie y = 2 ( dla x = 0) ( oś pionowa)
3. Wykres przecina oś OX w punkcie x = 2/3 ( dla y = 0) ( oś pozioma)
4. Przez 2 punkty poprowadź prostą i jest to wykres funkcji y = -3x +2
( wykres funkcji jest nachylony do dodatniej części osi OX pod katem rozwartym świadczy o tym ujemny współczynnik przy niewiadomej x , który wynosi -3
2010-03-13T16:35:06+01:00
Na początek należy zrobić tabelkę żeby móc zrobić wykres
dodałam w załączniku.

potem majac już 3 punkty nanosimy je na wykres:
też w załączniku.


i zadanie gotowe :)