Odpowiedzi

2010-03-13T16:40:15+01:00
R - oporność żarówki = 0,4 k oma = 400 omów
I - prąd = 0,55 A
prawo Oma
I = U/R
to U = IR = 0,55 razy 400 = 220 V
P - moc = UI = 220 razy 0,55 = 121 W
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T16:48:11+01:00
ZnamY takie wzory jak
P równa się U razy I
MOC RÓWNA SIĘ NAPIĘCIE RAZY NATĘŻENIE
R równa sie U dzielone na I
REZYSTACJA RÓWNA SIĘ NAPIECIE DZIELONE NA NATĘŻENIE

P równa się I razy R DZIELONE NA I
P równa sie 0,55A razy 400 om podzielić na o,55A
P równa się 400 UA
P równa się 400 W
dane
I równa się o,55A
R równa się 0,4kom równa się 400 om
odp. moc równa sie 400 w.
1 1 1