Zadanie 1
Podczas mroźnej zimy uczniowie planowali urządzić lodowisko na boisku szkolnym. Ma ono kształt prostokąta o wymiarach 24 m i 35 m. Na każdy metr kwadratowy boiska uczniowie planowali wylać 40 litrów wody. Woda miała być dowożona cysterną o pojemności 5000 litrów. Ile litrów wody uczniowie planowali wylać na całe boisko? Ile najmniej razy musiałaby przyjechać cysterna, aby przywieźć całą potrzebną wodę?

Zadanie 2
Jesienią świstak gromadzi pod skórą zapas tłuszczu na zimę, powiększając aż o 2/3 masę swego ciała. Na początku lata świstak ważył 3 kg. Ile kilogramów będzie ważył tuż przed zapadnięciem w sen zimowy?

Zadanie 3
Ile 15-litrowych konewek wody potrzeba do podlania grządki o powierzchni 6 m2, jeśli na 1 m2 powierzchni należy wylać10 litrów wody?

Zadanie 4
Pociąg o długości 120 metrów wjechał do tunelu o długości 1480 metrów. Po jakim czasie opuścił tunel, jeżeli przejeżdżał przez niego ze stałą prędkością 30 km/ h ?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T16:35:20+01:00
1.

24 * 35 = 840
1m² - 40 l
840m² - x

x= 840m² * 40l / 1m²
x=3360l
Odp; Uczniowie na całe boisko planowali wylać 3360l wody. Cysterna musiała by przyjechać 1 raz

2.

przed zapadnięciem w sen zimowy bedzie wazyl 5 kg.



Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T16:37:35+01:00
Ad.1

pole prostokąta = 24m*35m=840 m2

840*40=33000l - tyle trzeba wylać wody na to lodowisko
33000:5000=6.3 - tyle musialaby custerna przyjechac

odp.uczniowie planowali na całe boisko wylac 33000l wody.
Cysterna aby przywiesc cala wode musialaby przyjechać siedem razy