Zaprojektuj jadłospis gimnazjalisty, tak aby każdy posiłek miał odpowiednią kaloryczność. Dzienne zapotrzebowanie energetyczne organizmu wynosi 2800-3300kcal (1760- 13860kJ0. zalecane wartości białka, tłuszczów, sacharydów, witamin (A,B1,I2,C i D), pierwiastków Ca i Fe. Te zalecane wartości też muszą być napisane.

Nie brać z neta bo dam spam.

2

Odpowiedzi

2010-03-13T17:02:17+01:00
Hej mialam te same zadanie zadane :P Więc ci pomoge liczę na najlepsza :)



Śniadanie ryż jajka / białko tłuszcze

Drugie śniadanie baton zbożowy , jabłko , herbata/ sacharydy

Obiad kotlet schabowy, sok pomarańczowy ,warzywa np marchew /białka ,tłuszcze , witaminy

Podwieczorek kanapka z wędliną , sok ,banan / tłuszcze,witaminy

Kolacja płatki kukurydziane , jablko,herbata , mleko / bałka ,sacharydy, witaminy



Proszę :*
27 3 27
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T17:10:15+01:00
Śniadanie:
płatki z mlekiem i trzy kromki chleba pełnoziarnistego z dżemem/witaminy białka tłuszcze sacharydy;
2 Śniadanie:
bułka z twarogiem, pół pomarańcza czy grejpfruta i kakao/białka witaminy;
Obiad:
Zupa ale nie z proszku tylko z warzyw, a na drugie powinna być ryba czy mięso ale duszone i ziemniaki, do picia sok pomarańczowy i jabłko/witaminy białka tłuszcze;
Podwieczorek:
ciastko i jogurt czy kefir/ białko tłuszcze sacharydy;
Kolacja:
trzy kromki pełnoziarnistego pieczywa z jajkiem, ogórkiem czy sardynkami, do picia herbata/tłuszcze białko witaminy;
13 3 13