Z podanych wzorów wyznacz wskazana zmienna wiedząc, że wszystkie pozostałe zmienne występujące we wzorze są liczbami dodatnimi.

a) V²=2GM kreska ulamkowa R ; G
b)F₁kreska ułamkowa S₂ = F₂ kreska ułamkowa F₁ ; S₁
c)F= mV²kreska ułamkowa 2l ; m
d) E= I(R=r) ; R

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T16:52:13+01:00
A) V²=2GM/R /*R
V²R=2GM /:2M
G=V²R/2M

b)zle zapisany przyklad

c)F= mV²/2l /*2l
2Fl=mV² /:V²
m=2Fl/V²

d) E= I(R+r) /:l
E/l=R+r /-r
R=E/l-r

10 4 10
2010-03-13T16:56:58+01:00
A) V²=2GM kreska ułamkowa R / całość mnożymy razy R
RV²=2GM / dzielimy przez 2M
G = RV² kreska ułamkowa 2M

b) F₁ kreska ułam. S₂=F₂ kreska ulam F₁ /całość mnożymy razy S₂
F₁= F₂S₂ kreska ułam. F₁ / całość razy F₁
(F₁)²=F₂S₂ / całość podzielić przez F₂
S₂=(F₁)² kreska ułam. F₂

c) F=mV² kreska ułam. 2l / całość razy 2l
F2l=mv² / całość przez v²
m= F2l kreska ułam. v²
8 3 8