Odpowiedzi

2010-03-13T16:50:30+01:00
Obecna nazwa kraju wiąże się z imieniem Lotara I - władcy, któremu podlegały te obszary w IX w. Od łacińskiej nazwy jego państwa - Lotharii Regnum (”królestwo Lotara”) powstała używana do dziś nazwa regionu.
Największym miastem regionu jest jego stolica Metz (125,0 tys. mieszkańców). Inne ważne miasta to:

* Nancy (103,2 tys. mieszkańców)
* Thionville (41,3 tys. mieszkańców)
* Épinal (35,0 tys. mieszkańców)
* Vandoeuvre-les-Nancy (31,9 tys. mieszkańców)
* Verdun (19,4 tys. mieszkańców)
* Bar-le-Duc (16,8 tys. mieszkańców)
Lotaryngię zamieszkuje 2,3 miliona osób.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T16:56:21+01:00
Lotaryngię zamieszkuje 2,3 miliona osób. Ludność południowej, centralnej i zachodniej części regionu posługuje się na co dzień językiem francuskim, zaś w części północnej przeważają niemieckojęzyczni. Czasami jezyk ktorym poslugują się francuzi północni czyli j. niemiecki wyodrębnia sie czasami jako lotaryski.Lotaryngia jest okręgiem przemysłowym o dużym znaczeniu.
2 3 2