Proszę, o napisanie DZIAŁAŃ I WYTŁUMACZENIE Z CZEGO TO WYNIKA : ) daje naj .

1) Kropla wody ma 0,05 cm3 objętości. Ile takich kropli wypełni prostopadłościan o wymiarach 30 na 25 na 18

2) Przez niedokręcony kran wycieknie w ciągu 1 sekundy 0,02 l wody. Ile l. wody wycieknie w ciągu 20 min ?

3) Ile 0,5 l. butelek można by nią napełnić ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T16:57:59+01:00
Zad 1
30*25*18=13500 cm³ → obliczyliśmy objętość prostopadłościanu
Obliczamy ile kropel znajduje się w nim:
13500:0,05=270 000 kropel → tyle kropli wypełni prostopadłościan

Zad 2
1 sek → 0,02l
60 sek (1 min) → 60*0,02=1,2 l
20min → 20*1,2=24 l - tyle l wody wycieknie z kranu

Zad 3
24l :0,5l = 48 butelek możemy napełnić.

Jak coś to pisz na wiadomość prywatną wszystko wytłumaczę :)

2 2 2
2010-03-13T17:00:06+01:00
Musisz obliczyc objętość prostopadłościanu czyli:
30x25x18=13500cm3
pozniej dzielisz to na objetosc kropli wody i wychozi ile kropli miesci sie w tym prostopadloscianie
13500/0,05=270000 kropel.

1 min ma 60 sekund, to 20 minut bedzie wynosilo:
20x60-= 1200sekund
w ciagu jednej sekundy wyleci 0,02 l wody to:
1200x0,02=24 litry wody.

jezeli wyleci z kranu 24 litry wody to :24/0,5= 48 butelek.