Bardzo proszę o rozwiązanie zadania:)
Daję maxa i najjj;)

1.Opisz krótko położenie Antarktydy na kuli ziemskiej
2.Najwyższy szczyt Antarktydy.
3.Oceany oblewające Antarktydę.
4.Dlaczegii Antarktyda cechuje się najwyższą średnią wysokością n.p.m. spośród wszystkich kontynentów.

Bardzooooooo proszę o sensowne odpowiedzi :)

3

Odpowiedzi

2010-03-13T17:01:04+01:00
1.jest to kontynent o powierzchni ok. 13,3 mln km² znajduje się na półkuli południowej, prawie w całości w strefie podbiegunowej.
2.Masyw Vinsona – 4892 m n.p.m.
3.Ocean Atlantycki, Ocean Spokojny,Pacyfik ,Ocean Indyjski.
4.ponieważ wysokość n.p.m. tego kontynentu jest mierzona włącznie z pokrywą lodową zalegającą na powierzchni Antarktydy. hmm no ale nierzadko o grubości ponad 2000 m, wysokość samego lądu. byłaby znacznie mniejsza . pozdro ;]
3 4 3
2010-03-13T17:05:01+01:00
1. Jest położona na Biegunie Południowym.
2. Najwyższy szczyt to Masyw Vinsona (4892m.n.p.m.)
3. Antarktydę oblewają wody Oceanu Spokojnego, Atlantyckiego i Indyjskiego.
4. Ponieważ tę wysokość liczy się wraz z lodem pokrywającym ten kontynent.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T17:07:40+01:00
1. Antarktyda ma ok. 14 mln km2. Położona jest w całości na półkuli południowej, dookoła bieguna południowego. Nie posiada lądowego połączenia z żadnym innym kontynentem. Najbliżej niej (ok. 950 km) leży Ameryka Południowa.

2. Najwyższy szczyt Antarktydy to Masyw Vinsona - 5140 m n.p.m.

3. Antarktydę oblewają oceany:
Indyjski
Spokojny
Atlantycki
Niekiedy wody tych oceanów opływających Antakrtydę określa się jako Ocean Antarktyczny, Lodowaty lub Ocean Południowy.

4. Antarktyda cechuje się najwyższą średnią wysokością nad poziomem morza, ponieważ wysokość tą liczy się razem z pokrywą lodową, a ta na Antarktydzie sięga ona nierzadko ponad 2000 m.
3 4 3