Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T17:03:42+01:00
Lasy tropikalne są zielonymi płucami Ziemi ponieważ dają najwięcej tlenu. Nie jest ich dużo na Ziemii ( tylko 6 % powierzchni) ale dzięki olbrzymiej wilgotności i wysokiej temperaturze zbierają dwutlenek węgla dając człowiekowi tlen potrzebny do życia
110 3 110
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T17:06:22+01:00
Lasy tropikalne są płucami Ziemi ponieważ, produkują dużą ilość tlenu, a zabierają dwutlenek węgla. Są nazywane lasami deszczowymi, lasami wiecznie zielonymi lub lasami równikowymi. Ich powierzchnia zajmuje jedna trzecią powierzchni wszystkich lasów na świecie. Na jednym hektarze lasu równikowego może występować aż dwieście rodzajów drzew. W lasach tropikalnych żyje ponad połowa gatunków zwierząt i roślin. Lasy równikowe rosną na równiku w zachodniej i środkowej Afryce, Ameryce Południowej-dorzecze Amazonki, Indonezji i Malezji oraz północno wschodniej Australii. Określa się je również Zielonymi Płucami Ziemi.Niestety są wycinane i jest ich coraz mniej a co za tym idzie zmniejsza się ilość tlenu, a także jeśli tego nie powstrzymamy grozi nam niekorzystna zmiana klimatu np.: susza. Stosunkowo niedawno człowiek zdał sobie sprawę z roli jaką odgrywają lasy deszczowe i wraz z przestaniem ich wycinki rozpoczął ich powolna odbudowę, która będzie trwać wiele lat.
143 4 143
2010-03-13T17:13:24+01:00
Nazywane są tak ponieważ wytwarzają największą ilość tlenu spośród wszystkich lasów na ziemi.
60 2 60