Odpowiedzi

2010-03-13T17:06:16+01:00
Jest to trójkąt ekierka ... wiec kąt przy wierzchołku B ma 60 stopni

bok CB ma 8 cm i zgodnie z trójkątem ekierką jest to "a"
aby obliczyć bok AC kożystamy z wzoru "a√3" czyli bok ten ma 8√3
bok AB ma "2a" czyli 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T17:13:33+01:00
Mamy trójkąt abc
C MA 90stopni
A ma 30 stopni
a wiec kąt B ma 180- 90-30 a to się równa 60 stopni
mamy trójkąt
kąt BC MA 8CM
KĄT AB MA 4 cm
kąt AC ma 4pierwiastki z 3
w zalaczniku masz wyjaśnienia