1.Tomek i Piotrek kupili książki . W księgarni były książki po : 14 zł, 15zł, 18zł, 19zł, 20zł i 30zł. Tomek kupił dwie książki , a Piotrek trzy. Książki Piotrka były dwa razy droższe od książek Tomka . Każdy z nich kupił inne książki . Podaj ceny książek kupionych przez Tomka i Piotrka.

2. Henio miał 80 zł , Ela 70 zł. Poszli do sklepu , gdzie Henio kupił autka po 6 zł , a Ela lalki po 4 zł . Wyszli ze sklepu z jednakowymi paczkami, ale nie pamiętali , ile jest w nich autek lub lalek. Pamiętali jednak , że została im taka sama reszta, którą oddali mamie. Ile autek i lalek kupili?

Oto zadania na 3 klase podsatowa. PROSZE O ZAPIS JAK TO OBLICZYC.

2

Odpowiedzi

2010-03-13T17:56:33+01:00
1.Tomek:15 zł za książke
Pioterk:30 zł
15*2=30
2.Henio:13*6=78 zł
80-78=2 zł
Ela:17*4=68 zł
70-68=2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T18:01:43+01:00
Tomek - książki za = 15 zł + 19 zł = 34 zł
Piotrek - książki za = 30 zł + 20 zł + 18 zł = 68 zł

Henio - kupił 13 autek i pozostało mu 2 zł
Ela - kupiła 17 lalek i pozostało jej 2 zł

Pozdrawiam :)