Odpowiedzi

2010-03-13T17:49:22+01:00
Wydaje mi się że tak , ponieważ co chwila ktoś to rujnował np: Rosjanie


PS :mam nadzieję , że pomogłam :) choć trochę :-)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T17:56:35+01:00
celem mojej pracy jest potwierdzenie tezy czy obrona polskosci byla syzyfowa praca?
po pierwsze, w czasie zaborów Rosja probowala przekonac uczniow ze szkol polskich, ze wszystko co polskie to złe. zas wpajali im , że wyzszosc rosyjska jest wieksza niz polska.
po drugie, polacy nie byli dostatecznie przygotowani do walk o niepodległosc.
po trzecie uczniowie polscy musieli sie przelamac aby nie dac sie zrusyfikowac. w ksiazce stefana zeromskiego "syzyfowe prace" takim przelomem bylo wypowiedzenie Reduty Ordona przez andrzeja radka.
po tych wszystkich argumentach, uwazam ze obrona polski byla syzyfowa praca. od prawie zawsze polska byla pod zaborami. czesto uczestniczyla w walkach, nawet kiedy jej nie dotyczyla.