Odpowiedzi

2010-03-13T17:42:21+01:00
Masa- określająca bezwładność i oddziaływanie grawitacyjne obiektów fizycznych.

Ciężar – siła z jaką Ziemia lub inne ciało niebieskie przyciąga dane ciało.

Czyli,

Podobieństwa:
-określają ciężkość ciała.

Różnice:
-siła z jaką Ziemia przyciąga ciało.
-obie wartości fizyczne wyrażamy w innych jednostach.
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T17:44:27+01:00
Cięzar wyrażamy w niutonach N ,a masę w kg,dla ciał umieszczonych w pobliżu powierzchni Ziemi ciężar (liczbowo) jest ok. 10 razy większy od ich mas. Ciężarem nazywamy wartość siły, która potrzebna jest do utrzymania danego ciała
Natomiast masa ciała jest stała i niezmienna. Nie zależy od tych czynników co ciężar. Nazywana jest masą bezwładności.



1 1 1