Odpowiedzi

2010-03-13T17:52:56+01:00
Kazimierz jest nazwany Odnowicielem, ponieważ odnowił państwo nie tylko terytorialnie, ale i organizacyjnie Na początku całkowicie wypełniał przyrzeczenie dane cesarzowi.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T17:53:50+01:00
Kazimierz Odnowiciel, taki przydomek nadał mu Gall Anonim, gdyż podczas rządów tego króla państwo polskie podniosło się z ruin i zaczęło sprawnie funkcjonować. Do tego przyczyniła się także odnowiona administracja w kraju. Kazimierz podzielił Polskę na prowincje, a te na kasztelanie, którymi zarządzali urzędnicy zwani kasztelanami, będący reprezentantami księcia i sprawującymi w jego imieniu sądy, dowodzącymi armią i zajmującymi się ściganiem daniny. Odbudował biskupstwa i nadał im majątki ziemskie. W zamian za służbę wojskową rycerstwo otrzymywało posiadłości. Pozwalało to zmniejszyć wydatki skromnego budżetu państwa. W ten sposób Kazimierz dał początek systemu feudalnego w Polsce.

Nie zapomnij dać mi naj :)
6 5 6