Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość stożka, którego promień podstawy wynosi 1,5 cm a tworząca 5cm.

a) Oblicz pole powierzchni bocznej
b)Oblicz pole podstawy
c)Oblicz pole powierzchni całkowitej.
d)Oblicz wysokość
e)Oblicz objętość

3

Odpowiedzi

2010-03-13T18:07:46+01:00
R=1,5
l=5
a) Pb=πrl=π*1,5*5=7,5π
b) Pp=πr²=1,5²π=2,25π
c) Pc=Pp+Pb=7,5π+2,25π=9,75π
d) h=√(5²-1,5²)=√2,75=0,5√91
e) V=(Pp*h):3=(2,25hπ*0,5√91):3=0,375√91π

Odp. Objętość stożka wynosi 0,375√91πcm³, a jego pole powierzchni całkowitej jest równe 9,75πcm².
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T18:09:49+01:00
E)1/3 pi 4,5*4,4*pierwiastek z 22,75
d)wysokośc z pitagorasa =pierwiastek z 22,75 a2+b2=c2
c)Pc=pi 4,5*4,5+pi*4.5*5=43,75 pi
a)pi*4,5*5=22,5 pi
b)1/3*4,5=1,5
2010-03-13T18:17:45+01:00
A)Pb=πrl
Pb=π1,5*5
Pb=3,14*7,5
Pb=23,55

b) Pp=πr2( r do kwadratu)
Pp=π1,5(do kwadratu)
Pp=2,25*3,14
Pp=7,06

c) Pc=Pp+Pb
Pc=7,06+23,55
Pc=30,61
Nie wiem czy w treści zadania było aby podstawić pod π liczbe czy nie, ale podstawiłam 3,14.
Nie pamiętam wzoru aby obliczyć wysokość :P
Wzór na objętość:
V=1/3Pp*h