Odpowiedzi

2010-03-13T18:14:01+01:00
P = πr² = π (3cm)² = 9πcm²

Ob = 2πr = 2π3cm = 6πcm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T18:14:41+01:00
Oblicz pole i obwód koła o promieni r=3cm

P=πr²
P=π*3²
P=9π

Ob=2πr
Ob=2*π*3
Ob=6π

jak coś to pisz na prv. :)
2010-03-13T18:19:29+01:00
r=3, π≈3 (π wynosi 3,14...., więc możesz zaokrąglić do 3)

pole koła:
P=πr²
P=3*3²=27[cm²]

obwód koła:
Ob=2πr
Ob=2*3*3=18[cm]