Jedenastolitrowe naczynie wypełnione jest mlekiem.Przy pomocy dwóch pustych naczyń o pojemności 3 litry i 5 litrów odmierz dokładnie 4 litry mleka nie trącąc ani kropelki.Pamiętaj, że nie wolno wylewać mleka na zewnątrz.Opisz sposób rozwiązania zadania.

2

Odpowiedzi

2010-03-13T18:21:26+01:00
Z pełnego 5-cio litrowgo wlewam 1/3 3 litrowego i zostaje mi 4 w 5-cio litrowym
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T18:27:22+01:00
X-naczynie 5l
y-naczynie 3l
z-naczynie11l

z do x
x do y
y do z
z = 9l
x = 2l
y = 0l
x do y
z do x
x = 5l
y = 2l
z = 4l
x do y
x = 4l
y = 3l
z = 4l
masz 2razy 4l