MEGA WAŻNE!
DAM NAJLEPSZE!

10/187

Rzeka Amazonka wlewa do Oceanu Atlantyckiego około 120000 m3 wody w ciągu sekundy.
a) Jakie wymiary powinien mieć prostopadłościenny basen o głębokości 3 m z dnem w kształcie kwadratu, aby pomieścić taką ilość wody?
b) W basenie olimpijskim mieści się 2 300 000 litrów wody. Ile takich basenów mogłaby napełnić w ciągu sekundy rzeka Amazonka?

3

Odpowiedzi

2010-03-13T18:35:49+01:00
V - objętość wody = 120000 m³
a)
h - głębokość basenu = 3 m
Pp - pole dna basenu = V/h = 120000/3 = 40000 m²
a - długość boku basenu = √Pp = √40000 = 200 m
b)
2300000 l = 2300000 dcm³ = 2300 m³
120000/2300 = 52,2 czyli ponad 52 baseny
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T18:38:42+01:00
A)
120000 m³ : 3m = 40000 m²
40000 m² = a²
a = √(40000 m²)
a = 200 m

Odp. Basen powinien mieć wymiary 200m x 200m x 3m

b)
120000 m³ = 120000000 dm³ = 120000000 l
120000000 l : 2 300 000 l = 52,17

Odp. Amazonka napełniłaby w ciągu sekundy 52 baseny
5 4 5
2010-03-13T18:49:35+01:00
A)
H=3m
V=120000m³

v=a²×H
120000=a²±3
3a²=120000 /÷3
a²=40000 /√
a=200m
Odp Prostopadłościan powinien mieć wymiary 200m x 200m x 3m
b)
1m³=1000dm³=1000L
120000m³=120000000dm³=120000000L
120000000L ÷ 2 300 000L ≈ 52
Odp:W ciągu sekundy rzeka amazonka może napełnić 52 takich basenów.

± - to jest razy jak coś bo nie wiem które to jest. Życzę samych piątek ....

7 3 7