1. Ułóż i rozwiąż odpowiednie równania.
a) Liczbę y zmniejszono o 14% i otrzymano 40,42.Znajdź liczbę y.
b) Liczba o 10% większa od pewnej liczby a jest równa 143.Znajdź liczbę a.
2. Rozwiąż równania.
a) 2/5(3-x)=-2
b) 3/4(2-3x)=-6
c) 1/5(x-3)=9-x
d) 0,6+x/2=x+1

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T18:34:50+01:00
1.
a) jeśli zmniejszono o 14 to znaczy ze pozostało 86% tej liczby
0,86y=40,42 /:0,86
y=47
b)jeśli jest większa o 10% to stanowi 110% tej liczby
1,1a=143 /:1,1
a=130
1 1 1
2010-03-13T18:48:32+01:00
2.
a.
2/5 (3-x) = -2
6/5-2/5x = -2
4/5x = -2
x = - 10/4
x = - 2 2/4

nie wiem czy to jest dobrze :P

d. 0.6 + x/2 = x + 1 /*2
1,2 + 2 * x/2 = 2 * x + 2 * 1
1.2 + x = 2x + 2
x - 2x = 2 - 1.2
-x = 0.8 || : -
x = -0.8
1 5 1