Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T18:39:10+01:00
Przedstawie to zadanie w prosty sposób z wyjaśnieniami , tak więc nie obawiaj się że jest to trudne tylko dlatego że jest napisane tak dużo xD
nieznane liczby nieparzyste zapisuje się w taki sposób - 2x+1 - każda liczba pomnożona przez 2 jest parzysta , po dodaniu do niej liczby 1 , jest nieparzysta
kolejne liczby otrzymujemy poprzez dodawanie liczby 2
(1+2=3 , 3+2=5 , 5+2=7)
więc :
I liczba = 2x+1
II liczba = 2x+3
III liczba = 2x+5
IV liczba = 2x+7
suma liczb = 216
czyli :
2x+1 +2x+3 + 2x+5 + 2x+7 = 216
8x+16=216
8x=200
x=25

2x=50
I liczba - 2x+1=2*20+1=51
II liczba - 2x+3=2*25+3=53
III liczba - 2x+5=2*25+5=55
IV liczba - 2x+7 = 2*25+7=57

sprawdzenie - 51+53+55+57 = 216
Te liczby to : 51 + 53 + 55 + 57 .
19 4 19
2010-03-13T18:41:26+01:00
X - liczba I
x+2 - liczba II
x+4 - liczba III
x+6 - liczba IV

x+x+2+x+4+x+6 = 216
4x=216-12
4x=204 /:4
x=51 - liczba I
x+2=53 liczba II
x+4=55 liczba III
x+6=57 liczba IV

pozdrawiam:)
19 4 19
2010-03-13T18:43:49+01:00
X- niewiadoma liczba

x+x+1+x+2+x+3=216
4x=216\:4 |||trzeba przeżycić na jedna stronę liczby na drugą x
x+52,5

52,5- pierwsza liczba
53,5- druga liczba
54,5- trzecia liczba
55,5 - czwarta liczba

Mam nadzieje że pomogłam;))
12 2 12
wytlumacz mi jakim cudem l. parzysta na 4 wyszla ci z koncowka ,5?
dobra 2/4 to jest 0.5 ale to jedyny przypadek
a 216/4 = 54
i tak jest zle